- Szczegóły
Statut jest najważniejszym dokumentem, który reguluje wewnętrzne życie szkoły i zawiera informacje dotyczące wszystkich dziedzin działalności placówki. Statut jest dokumentem zasadniczym dla funkcjonowania szkoły/placówki. Jego zapisy wynikają z obowiązujących przepisów prawa odzwierciedlających politykę oświatową państwa oraz zawierają regulacje zgodne z celami i zadaniami stawianymi przed szkołą przez jej społeczność. Obie funkcje statutu wyznaczają niezbędne regulacje statutowe oraz konieczność ich nowelizacji.
- Szczegóły
Statut szkoły.
Statut jest najważniejszym dokumentem, który reguluje wewnętrzne życie szkoły i zawiera informacje dotyczące wszystkich dziedzin działalności placówki. Statut jest dokumentem zasadniczym dla funkcjonowania szkoły/placówki. Jego zapisy wynikają z obowiązujących przepisów prawa odzwierciedlających politykę oświatową państwa oraz zawierają regulacje zgodne z celami i zadaniami stawianymi przed szkołą przez jej społeczność. Obie funkcje statutu wyznaczają niezbędne regulacje statutowe oraz konieczność ich nowelizacji.
Statut Liceum Ogólnokształcącego im. S. Czarnieckiego w Człuchowie stan prawny październik 2019 r. (plik format pdf, rozmiar 1247.31 MB)
15.09.2020 Nowelizacja statutu (plik format pdf, rozmiar 4031.42 MB)
31.12.2020 Nowelizacja statutu (plik format pdf, rozmiar 430.69 MB)
Poniżej przedstawiamy wybrane akty prawne: ustawy i rozporządzenia dotyczące funkcjonowania placówek oświatowych. Każdy link otwiera nowe okno i przekierowuje na stronę www.portaloswiatowy.pl
- Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 19 listopada 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w zakresie systemu informacji oświatowej w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U. z 2020 r., poz. 2057)
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 sierpnia 2020 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U. z 2020 r., poz. 1389)
- Ustawa z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (tekst jedn.: Dz.U. z 2020 r., poz. 1842)
- Ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej (tekst jedn.: Dz.U. z 2019 r., poz. 1942)
- Ustawa z 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (tekst jedn.: Dz.U. z 2019 r., poz. 2215)
- Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (tekst jedn.: Dz.U. z 2020 r., poz. 910)
- Ustawa z dnia 27 października 2017 r. o Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej (tekst jedn.: Dz.U. z 2020 r., poz. 1334)
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (tekst jedn.: Dz.U. z 2019 r., poz. 1065)
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie wymagań wobec szkół i placówek (tekst jedn.: Dz.U. z 2020 r., poz. 2198)
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (tekst jedn.: Dz.U. z 2020 r., poz. 1604)
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz.U. z 2017 r., poz. 1646)
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 kwietnia 2019 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół (Dz.U. z 2019 r., poz. 639)
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 sierpnia 2015 r. w sprawie zakresu i form prowadzenia w szkołach i placówkach systemu oświaty działalności wychowawczej, edukacyjnej, informacyjnej i profilaktycznej w celu przeciwdziałania narkomanii (tekst jedn.: Dz.U. z 2020 r., poz. 1449)
- Ustawa z 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn.: Dz.U. z 2020 r., poz. 256)
- Ustawa z 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jedn.: Dz.U. z 2020 r., poz. 1327)
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (tekst jedn.: Dz.U. z 2020 r., poz. 1309)
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (tekst jedn.: Dz.U. z 2020 r., poz. 1280)
- Szczegóły
1. Charakterystyka projektu - pobierz (plik format pdf, rozmiar 898.62 KB)
2. Regulamin organizacyjny projektu - pobierz (plik format pdf, rozmiar 573.51 KB)
3. Regulamin rekrutacji do projektu - pobierz (plik format pdf, rozmiar 774.84 KB)
4. Regulamin wyjzadów organizowanych w ramach projektu - pobierz (plik format pdf, rozmiar 553.96 KB)
- Szczegóły
Wybierz wydarzenie, które Cię interesuje:
Konkurs Ortograficzny
Kongres Kobiet
Festiwal Talentów
Święto Patrona Szkoły
Sympozjum Językowe
Debaty
- Szczegóły
1. Współpraca z Sądem Rejonowym w Człuchowie.
- umowa podpisana 15 marca 2018 roku;
- celem programu jest poszerzenie świadomości prawnej młodzieży, zapoznanie z zasadami porządku prawnego oraz przekazanie wiedzy prawniczej.
- Szczegóły
Nie zostanę w tyle!Termin realizacji: 03. stycznia 2011 r. do 31. grudnia 2012 r. |
Przyszłość w moich rękachTermin realizacji: 03. marca 2014r. do 31. października 2015r. |
Cel: Wyrównywanie dysproporcji edukacyjnych, rozwijanie kompetencji kluczowych oraz świadomości i umiejętności społeczno-kulturalnych uczniów i uczennic Liceum Ogólnokształcącego w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych im. St. Czarnieckiego w Człuchowie poprzez organizację i prowadzenie bezpłatnych, dodatkowych zajęć pozalekcyjnych. |
Cel: Wyrównywanie dysproporcji edukacyjnych u 57 uczniów i 119 uczennic LO w Człuchowie poprzez poszerzenie oferty zajęć pozalekcyjnych ukierunkowanych na rozwijanie kompetencji kluczowych, zminimalizowanie dysproporcji edukacyjnych oraz rozwój zainteresowań. |
Informacje o projekcie: https://loczluchow.pl/9-szkola/o-szkole/1451-nie-zostane-w-tyle |
Informacje o projekcie: https://2014projekt.loczluchow.pl (hiperłącze przenosi do nowego okna, podstrony poświęconej projektowi) |
Dzisiaj tworzymy przyszłość – program rozwijania kompetencji kluczowych w powiecie człuchowskimTermin realizacji: 01. października 2016 r. do 30. paźdzernika 2018 r. |
Zdalna SzkołaTermin realizacji: marzec-kwiecień 2020 r. |
Cel: Rozwój kompetencji. kluczowych, podniesienie wiedzy i umiejętności niezbędnych na rynku pracy 90% uczniów: 1229 uczniów (628 dziewcząt oraz 601 chłopców) oraz podniesienie kwalifikacji lub kompetencji 90% nauczycieli tj. 91 n-li (70 kobiet oraz 21 mężczyzn) z ponad 60% szkół w Powiecie Człuchowskim w terminie do 30.06 2018. |
Cel: Zakup sprzętu komputerowego w ilości 42 laptopów oraz 10 tabletów, dla szkół ponadpodstawowych oraz placówek dla których organem prowadzącym jest Powiat Człuchowski oraz dla Zespołu Szkół Społecznych STO w Człuchowie |
Informacje o projekcie: https://loczluchow.pl/9-szkola/o-szkole/713-dzisiaj-tworzymy-przyszlosc |
Informacje o projekcie: https://www.starostwo.czluchow.org.pl/index.php/12-projektyunijne/programregionalny/2837-program-zdalna-szkola (hiperłącze przenosi do nowego okna, strony Starostwa Powiatowego w Człuchowie)) |
Wykształcona kadra motorem rozwojuTermin realizacji: 01. grudnia 2020 r. do 30. listopada 2021 r. |
Aktywna tablica 2020Termin realizacji: październik - grudzień 2020 rok |
Cel: Europejski rozwój liceum jako całości i uzyskanie europejskiego wymiaru przez szkołę. |
Cel: Rządowy program rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2020–2024. |
Informacje o projekcie: https://loczluchow.pl/zycie-szkolne/erasmus |
Informacje o projekcie: https://aktywna-tablica.info/o-rzadowym-programie-aktywna (hiperłącze przenosi do nowego okna, strony Aktywna Tablica) |
- Szczegóły
Samorząd Uczniowski stanowi nieodłączną część naszego Liceum – to organ, który reprezentuje społeczność uczniowską w działaniach szkoły. Działania Samorządu nadają naszej szkole wymiar instytucji demokratycznej, kształtującej świadomych i odpowiedzialnych obywateli.
Ja, Ty, Twoje Koleżanki i Koledzy – Wszyscy tworzymy Samorząd Uczniowski!
Każdy z nas ma prawo angażować się w życie szkoły – niezależnie od tego, czy zostaliście wybrani do Rady Samorządu, czy tak po prostu chcecie współtworzyć ciekawe inicjatywy w naszej szkole.
To uczniowie decydują, jakie tematy podejmie Samorząd Uczniowski.
Ogólne cele do realizacji:
- Aktywizowanie życia społecznego w szkole.
- Wzbudzanie zainteresowania działalnością społeczną.
- Nauka aktywności, samodzielności, tworzenia życia społecznego w szkole oraz środowisku lokalnym.
- Ukształtowanie gotowości podejmowania obowiązków i odpowiedzialności za ich realizację.
- Rozwijanie poczucia przynależności do społeczności szkolnej.
Struktury Samorządu Uczniowskiego:
- Samorząd Uczniowski tworzą wszyscy uczniowie Liceum Ogólnokształcącego im. S. Czarnieckiego w Człuchowie.
- We wrześniu każdy oddział wyłania w demokratycznych wyborach przewodniczącego klasy – przedstawiciela do Rady Samorządu Uczniowskiego.
- Reprezentanci klas tworzą Radę Samorządu Uczniowskiego.
- Co roku, w październiku odbywają się ogólnoszkolne demokratyczne wybory na stanowisko przewodniczącego Rady Samorządu Uczniowskiego.
- Rada Samorządu Uczniowskiego organizuje wybory na stanowiska Zastępcy przewodniczącego i Sekretarza SU oraz tworzy sekcje: plastyczną i informacyjno-medialną.
Zapraszamy do śledzenia naszych działań w szkole oraz w aktualnościach na stronie internetowej!
- Szczegóły
Poddziałanie RPPM.03.02.01 Jakość edukacji ogólnej
Tytuł projektu: Dzisiaj tworzymy przyszłość – program rozwijania kompetencji kluczowych w powiecie człuchowskim
Beneficjent - POWIAT CZŁUCHOWSKI
Okres realizacji projektu od 01.10.2016 do 30.10.2018
Wydatki kwalifikowalne 3 069 436,76 zł
Dofinansowanie 2 915 964,92 zł, w tym: wkład UE 2 609 021,25 zł, wkład własny 153 471,84 zł
Celem głównym w projekcie jest rozwój kompetencji. kluczowych, podniesienie wiedzy i umiejętności niezbędnych na rynku pracy 90% uczniów: 1229 uczniów (628 dziewcząt oraz 601 chłopców) oraz podniesienie kwalifikacji lub kompetencji 90% nauczycieli tj. 91 n-li (70 kobiet oraz 21 mężczyzn) z ponad 60% szkół w Powiecie Człuchowskim w terminie do 30.06 2018. Projekt przyczyni się do osiągnięcia celu szczegółowego RPO WP poprzez przeprowadzoną w XII-2015r. diagnozę i dostosowanie do tego odpowiednich zadań w projekcie. Cel projektu przyczyni się,do tego, że w przyszłości grupa docelowa nie będzie mieć problemów z odnalezieniem się na rynku pracy.
Grupa docelowa to uczniowie i nauczyciele uczący się, pracujący i mieszkający na terenie woj.pomorskiego. Wsparciem w zakresie rozwijania kompetencji kluczowych zostanie objętych 1364 uczniów (697 dziewcząt oraz 667chłopców), a wsparciem w zakresie podnoszenia kompetencji zawodowych zostanie objętych 100 nauczycieli (77 kobiet oraz 23 mężczyzn) ze szkół: Zespół Szkół Sportowych w Człuchowie, w skład, którego wchodzą SP, G, LO; Zasadnicza Szkoła Zawodowa Człuchów; Zasadnicza Szkoła Zawodowa Czarne; Technikum Człuchów; Technikum Czarne; Liceum Ogólnokształcące Czarne; SOSW Człuchów; ZSA Człuchów; oraz ZSGiO w Człuchowie. Zakres wsparcia i forma prowadzonych działań zostaną dostosowane do rozpoznanych umiejętności, predyspozycji i potrzeb uczestników projektu. Wyposażenie szkół w sprzęt TIK i pomoce dydaktyczne jest komplementarne z zajęciami dodatkowymi dla uczniów oraz doskonaleniem n-li. Przedsięwzięcia finansowane w ramach projektu ze środków EFS stanowią uzupełnienie działań prowadzonych przez szkoły przed rozpoczęciem realizacji projektu.