Statut jest najważniejszym dokumentem, który reguluje wewnętrzne życie szkoły i zawiera informacje dotyczące wszystkich dziedzin działalności placówki. Statut jest dokumentem zasadniczym dla funkcjonowania szkoły/placówki. Jego zapisy wynikają z obowiązujących przepisów prawa odzwierciedlających politykę oświatową państwa oraz zawierają regulacje zgodne z celami i zadaniami stawianymi przed szkołą przez jej społeczność. Obie funkcje statutu wyznaczają niezbędne regulacje statutowe oraz konieczność ich nowelizacji.

 
Kształt statutu określono w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (DzU, Nr 61, poz. 624 z późniejszymi zmianami). Rozporządzenie to zostało wydane na podstawie art. 60 ust. 2 ustawy o systemie oświaty z dnia 7 września 1991 r. (DzU z 2004 r., Nr 256, poz. 2572, z późniejszymi zmianami) i zawiera załączniki dotyczące zawartości statutów poszczególnych typów placówek publicznych, w tym: przedszkola, szkoły podstawowej, liceum ogólnokształcącego, uzupełniającego, profilowanego, technikum, szkoły zawodowej itp.
 
 
Na początku każdego statutu znajdują się podstawowe informacje o placówce: nazwa szkoły (w pełnym brzmieniu), numer porządkowy i imię (jeśli szkoła takowe posiada), siedziba szkoły i informacje dotyczące organu prowadzącego.
Statut szkoły określa cele i zadania szkoły oraz sposób ich realizacji, a także sposób organizacji szkoły. W statucie zawarte są również zadania zespołów nauczycielskich, szczegółowe zasady wewnątrzszkolnego oceniania uczniów, organizacja zajęć dodatkowych dla uczniów, formy opieki i pomocy dla uczniów, którzy jej potrzebują, organizacja i formy współpracy z instytucjami świadczącymi poradnictwo i specjalistyczną pomoc dla dzieci oraz sposoby współpracy z rodzicami. W statucie szkoły podane są także zasady współdziałania organów, które występują w szkole tj. dyrektor, rada pedagogiczna, samorząd uczniowski, rada rodziców i rada szkoły. Statut zawiera także informacje o sposobach funkcjonowania prowadzonej przez szkołę biblioteki, świetlicy czy internatu. Ważnym rozdziałem tego szkolnego dokumentu są informacje o prawach i obowiązkach uczniów, o systemie funkcjonujących w szkole kar i nagród, w tym – przypadkach i procedurze wydalenia uczniów ze szkoły. Ponadto statut reguluje zasady rekrutacji uczniów. Określono w nim również sposoby uzyskiwania środków finansowych dla szkoły, ceremoniał szkoły, informację o sztandarze (jeśli jest) i szkolnych pieczęciach. Końcową informacją jest określenie, kiedy dokument został przyjęty i przez kogo został uchwalony.
 
Pierwszy statut szkoły zostaje nadany przez organ prowadzący, natomiast obowiązkiem dyrektora jest dbałość o to, by obowiązujący w szkole dokument był zgodny z aktualnymi przepisami prawnymi. Zmiany w statucie, czyli jego nowelizacja, wymagają uchwały rady szkoły bądź, jeśli taka w szkole nie funkcjonuje, rady pedagogicznej (co reguluje art. 50 pkt 2 ustawy o systemie oświaty) i muszą zostać odnotowane. Kiedy liczba zmian wprowadzonych przez radę szkoły zaczyna utrudniać zrozumienie dokumentu, wówczas uchwala się przyjęcie nowego statutu, co należy zaznaczyć w adnotacji na końcu dokumentu.
 
 

 

Statut szkoły.

Statut jest najważniejszym dokumentem, który reguluje wewnętrzne życie szkoły i zawiera informacje dotyczące wszystkich dziedzin działalności placówki. Statut jest dokumentem zasadniczym dla funkcjonowania szkoły/placówki. Jego zapisy wynikają z obowiązujących przepisów prawa odzwierciedlających politykę oświatową państwa oraz zawierają regulacje zgodne z celami i zadaniami stawianymi przed szkołą przez jej społeczność. Obie funkcje statutu wyznaczają niezbędne regulacje statutowe oraz konieczność ich nowelizacji.

Statut Liceum Ogólnokształcącego im. S. Czarnieckiego w Człuchowie stan prawny październik 2019 r. (plik format pdf, rozmiar 1247.31 MB)

15.09.2020 Nowelizacja statutu (plik format pdf, rozmiar 4031.42 MB)

31.12.2020 Nowelizacja statutu (plik format pdf, rozmiar 430.69 MB)

 

 

Poniżej przedstawiamy wybrane akty prawne: ustawy i rozporządzenia dotyczące funkcjonowania placówek oświatowych. Każdy link otwiera nowe okno i przekierowuje na stronę www.portaloswiatowy.pl

 



Nie zostanę w tyle!

1. Charakterystyka projektu - pobierz (plik format pdf, rozmiar 898.62 KB)

2. Regulamin organizacyjny projektu - pobierz (plik format pdf, rozmiar 573.51 KB)

3. Regulamin rekrutacji do projektu - pobierz (plik format pdf, rozmiar 774.84 KB)

4. Regulamin wyjzadów organizowanych w ramach projektu - pobierz (plik format pdf, rozmiar 553.96 KB)

 

Wybierz wydarzenie, które Cię interesuje:

 

punktorKonkurs Ortograficzny

punktorKongres Kobiet

punktorFestiwal Talentów

punktorŚwięto Patrona Szkoły

punktorSympozjum Językowe

punktorDebaty



1. Współpraca z Sądem Rejonowym w Człuchowie.

  • umowa podpisana 15 marca 2018 roku;
  • celem programu jest poszerzenie świadomości prawnej młodzieży, zapoznanie z zasadami porządku prawnego oraz przekazanie wiedzy prawniczej.

Czytaj więcej...



Nie zostanę w tyle!

Termin realizacji: 03. stycznia 2011 r. do 31. grudnia 2012 r.

Przyszłość w moich rękach

Termin realizacji: 03. marca 2014r. do 31. października 2015r.

Cel:
Wyrównywanie dysproporcji edukacyjnych, rozwijanie kompetencji kluczowych oraz świadomości i umiejętności społeczno-kulturalnych uczniów i uczennic Liceum Ogólnokształcącego w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych im. St. Czarnieckiego w Człuchowie poprzez organizację i prowadzenie bezpłatnych, dodatkowych zajęć pozalekcyjnych.
Cel:
Wyrównywanie dysproporcji edukacyjnych u 57 uczniów i 119 uczennic LO w Człuchowie poprzez poszerzenie oferty zajęć pozalekcyjnych ukierunkowanych na rozwijanie kompetencji kluczowych, zminimalizowanie dysproporcji edukacyjnych oraz rozwój zainteresowań.

 

Informacje o projekcie: https://loczluchow.pl/9-szkola/o-szkole/1451-nie-zostane-w-tyle

ulotka projektu Nie zostanę w tyle str. 1ulotka projektu Nie zostanę w tyle str. 2

Informacje o projekcie: https://2014projekt.loczluchow.pl (hiperłącze przenosi do nowego okna, podstrony poświęconej projektowi)

Ulotka projektu Przyszłość w moich rękach

   

Dzisiaj tworzymy przyszłość – program rozwijania kompetencji kluczowych w powiecie człuchowskim


Termin realizacji: 01. października 2016 r. do 30. paźdzernika 2018 r. 

Zdalna Szkoła


 Termin realizacji: marzec-kwiecień 2020 r.
Cel:
Rozwój kompetencji. kluczowych, podniesienie wiedzy i umiejętności niezbędnych na rynku pracy 90% uczniów: 1229 uczniów (628 dziewcząt oraz 601 chłopców) oraz podniesienie kwalifikacji lub kompetencji 90% nauczycieli tj. 91 n-li (70 kobiet oraz 21 mężczyzn) z ponad 60% szkół w Powiecie Człuchowskim w terminie do 30.06 2018. 
Cel:
Zakup sprzętu komputerowego w ilości 42 laptopów oraz 10 tabletów, dla szkół ponadpodstawowych oraz placówek dla których organem
prowadzącym jest Powiat Człuchowski oraz dla Zespołu Szkół Społecznych STO w Człuchowie

Informacje o projekcie: https://loczluchow.pl/9-szkola/o-szkole/713-dzisiaj-tworzymy-przyszlosc
Informacja o projekcie

Informacje o projekcie: https://www.starostwo.czluchow.org.pl/index.php/12-projektyunijne/programregionalny/2837-program-zdalna-szkola (hiperłącze przenosi do nowego okna, strony Starostwa Powiatowego w Człuchowie))

Zdalna Szkoła

   

Wykształcona kadra motorem rozwoju

Termin realizacji: 01. grudnia 2020 r. do 30. listopada 2021 r.

Aktywna tablica 2020

Termin realizacji: październik - grudzień 2020 rok

Cel:
Europejski rozwój liceum jako całości i uzyskanie europejskiego wymiaru przez szkołę.
Cel:
Rządowy program rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2020–2024.

Informacje o projekcie: https://loczluchow.pl/zycie-szkolne/erasmus

erasmus


Informacje o projekcie: https://aktywna-tablica.info/o-rzadowym-programie-aktywna (hiperłącze przenosi do nowego okna, strony Aktywna Tablica)

 

Samorząd Uczniowski stanowi nieodłączną część naszego Liceum – to organ, który reprezentuje społeczność uczniowską w działaniach szkoły. Działania Samorządu nadają naszej szkole wymiar instytucji demokratycznej, kształtującej świadomych i odpowiedzialnych obywateli.

 

Ja, Ty, Twoje Koleżanki i Koledzy – Wszyscy tworzymy Samorząd Uczniowski!
Każdy z nas ma prawo angażować się w życie szkoły – niezależnie od tego, czy zostaliście wybrani do Rady Samorządu, czy tak po prostu chcecie współtworzyć ciekawe inicjatywy w naszej szkole.

To uczniowie decydują, jakie tematy podejmie Samorząd Uczniowski.

 

Ogólne cele do realizacji:

  • Aktywizowanie życia społecznego w szkole.
  • Wzbudzanie zainteresowania działalnością społeczną.
  • Nauka aktywności, samodzielności, tworzenia życia społecznego w szkole oraz środowisku lokalnym.
  • Ukształtowanie gotowości podejmowania obowiązków i odpowiedzialności za ich realizację.
  • Rozwijanie poczucia przynależności do społeczności szkolnej.

 

Struktury Samorządu Uczniowskiego:

  • Samorząd Uczniowski tworzą wszyscy uczniowie Liceum Ogólnokształcącego im. S. Czarnieckiego w Człuchowie.
  • We wrześniu każdy oddział wyłania w demokratycznych wyborach przewodniczącego klasy – przedstawiciela do Rady Samorządu Uczniowskiego.
  • Reprezentanci klas tworzą Radę Samorządu Uczniowskiego.
  • Co roku, w październiku odbywają się ogólnoszkolne demokratyczne wybory na stanowisko przewodniczącego Rady Samorządu Uczniowskiego.
  • Rada Samorządu Uczniowskiego organizuje wybory na stanowiska Zastępcy przewodniczącego i Sekretarza SU oraz tworzy sekcje: plastyczną i informacyjno-medialną.

Zapraszamy do śledzenia naszych działań w szkole oraz w aktualnościach na stronie internetowej!

 

Poddziałanie RPPM.03.02.01 Jakość edukacji ogólnej

Tytuł projektu: Dzisiaj tworzymy przyszłość – program rozwijania kompetencji kluczowych w powiecie człuchowskim

Beneficjent - POWIAT CZŁUCHOWSKI

Okres realizacji projektu od 01.10.2016 do 30.10.2018

Wydatki kwalifikowalne 3 069 436,76 zł

Dofinansowanie 2 915 964,92 zł, w tym: wkład UE 2 609 021,25 zł, wkład własny 153 471,84 zł

Celem głównym w projekcie jest rozwój kompetencji. kluczowych, podniesienie wiedzy i umiejętności niezbędnych na rynku pracy 90% uczniów: 1229 uczniów (628 dziewcząt oraz 601 chłopców) oraz podniesienie kwalifikacji lub kompetencji 90% nauczycieli tj. 91 n-li (70 kobiet oraz 21 mężczyzn) z ponad 60% szkół w Powiecie Człuchowskim w terminie do 30.06 2018. Projekt przyczyni się do osiągnięcia celu szczegółowego RPO WP poprzez przeprowadzoną w XII-2015r. diagnozę i dostosowanie do tego odpowiednich zadań w projekcie. Cel projektu przyczyni się,do tego, że w przyszłości grupa docelowa nie będzie mieć problemów z odnalezieniem się na rynku pracy.

Grupa docelowa to uczniowie i nauczyciele uczący się, pracujący i mieszkający na terenie woj.pomorskiego. Wsparciem w zakresie rozwijania kompetencji kluczowych zostanie objętych 1364 uczniów (697 dziewcząt oraz 667chłopców), a wsparciem w zakresie podnoszenia kompetencji zawodowych zostanie objętych 100 nauczycieli (77 kobiet oraz 23 mężczyzn) ze szkół: Zespół Szkół Sportowych w Człuchowie, w skład, którego wchodzą SP, G, LO; Zasadnicza Szkoła Zawodowa Człuchów; Zasadnicza Szkoła Zawodowa Czarne; Technikum Człuchów; Technikum Czarne; Liceum Ogólnokształcące Czarne; SOSW Człuchów; ZSA Człuchów; oraz ZSGiO w Człuchowie. Zakres wsparcia i forma prowadzonych działań zostaną dostosowane do rozpoznanych umiejętności, predyspozycji i potrzeb uczestników projektu. Wyposażenie szkół w sprzęt TIK i pomoce dydaktyczne jest komplementarne z zajęciami dodatkowymi dla uczniów oraz doskonaleniem n-li. Przedsięwzięcia finansowane w ramach projektu ze środków EFS stanowią uzupełnienie działań prowadzonych przez szkoły przed rozpoczęciem realizacji projektu.

projekt

Wykaz osiągnięć naszych uczniów. Wykazy sporządzone w podziale na lata szkolne.

Osiągnięcia

Zestawienie realizowanych lub współrealizowanych przez szkołę projektów.

Projekty

Podpisane przez szkołę wielopłaszczyznowe porozumienia o współpracy.

Współpraca

Uroczystości, akcje, imprezy, konkursy - organizacja życia szkolnego.

Organizujemy

W GALERIACH

Pomiar smogu