Organy
- Szczegóły
- admin
Załącznik do uchwały Rady Pedagogicznej Liceum Ogólnokształcącego im. S. Czarnieckiego w Człuchowie.
Organizacyjna Innowacja Pedagogiczna SU
Imię i nazwisko autora:
Samorząd Uczniowski
Temat innowacji:
Lubię pogadać z koleżankami i kolegami w czasie przerwy.
Data wprowadzenia: rok szkolny 2020/2021
Data zakończenia: 20 czerwca 2021r.
1. Zakres innowacji:
Adresatami innowacji są uczniowie wszystkich klas liceum. Czas realizacji innowacji obejmuje rok szkolny 2020/2021 z możliwością jej kontynuowania w następnym roku szkolnym.
Działania innowacyjne odbywać się będą w ramach przerw śródlekcyjnych. Niniejsza innowacja ma na celu szerzenie i doskonalenie kompetencji komunikacyjnych.
Ma ona zachęcać i motywować uczniów do ograniczenia korzystania w czasie przerw z telefonów, komputerów i Internetu oraz do nawiązywania relacji z rówieśnikami .
W sytuacji pandemii kontakty rówieśnicze oparte są na zasadach bezpieczeństwa z zachowaniem procedur obowiązujących w szkole.
2. Motywacja wprowadzenia innowacji:
Innowacja „Lubię pogadać z moimi koleżankami i kolegami podczas przerw” jest odpowiedzią na zagrożenia cywilizacyjne związane z korzystaniem z różnego rodzaju komunikatorów, a także wyjściem naprzeciw budowaniu pozytywnych relacji i postaw młodzieży. Innowacja realizowana była w ubiegłym roku szkolnym i przyniosła oczekiwane efekty.
3. Opis innowacji:
Wstęp
Z badań wynika, że ok. 95% młodych ludzi używa telefonów komórkowych, z czego połowa aktywnie z nich korzysta kilkadziesiąt razy dziennie. Coraz częściej określa się ich mianem „pokolenia pochylonych głów”. Smartfony i ich wykorzystanie są nieodłącznym elementem każdego dnia. Mają one ogromny wpływ na codzienne życie. Obejmuje to także relacje interpersonalne, a przede wszystkim relacje z rówieśnikami. Coraz częściej używa się smartfona każdego dnia i czasami nie uczestniczy się w rozmowach i dyskusjach. Codzienne relacje interpersonalne zastępowane są relacjami wirtualnymi. Stąd potrzeba odbudowy wśród uczniów naszego liceum relacji międzyludzkich, bezpośrednich, opartych na spotkaniu i rozmowie.
Założenia ogólne
1. Innowacja skierowana jest do wszystkich uczniów liceum.
Cele innowacji
1. Cel główny - rozwijanie kompetencji komunikacyjnych.
2. Cele szczegółowe:
- budowanie relacji rówieśniczych;
- zachęcanie do rozmów z rówieśnikami;
- kształtowanie u uczniów kultury wypowiedzi;
- przygotowanie uczniów do wejścia w dorosłe życie i nawiązywanie kontaktów z innymi ludźmi.
Plan działania
- Ustalenie założeń do realizacji innowacji – zebranie Samorządu Uczniowskiego
- Pogadanki na lekcjach wychowawczych – omówienie zasad bezpieczeństwa podczas kontaktów z innymi osobami oraz przypomnienie procedur bezpieczeństwa obowiązujących w szkole
- Przygotowanie podczas godzin wychowawczych plakatów i haseł promujących budowanie relacji rówieśniczych
- Ustalenie listy form aktywnego spędzania czasu podczas przerw
- Przerwa bez „komórki” –środa – 10.30
Przewidywane osiągnięcia (korzyści wdrożenia innowacji)
Uczniowie:
- Mają możliwość nawiązać bezpośredni kontakt z rówieśnikami.
- Uczą się poprawnych zasad porozumiewania się, empatii, zrozumienia drugiego człowieka.
- Wykorzystują możliwości jakie dają inne formy spędzania wolnego czasu – np. tenis stołowy.
Ewaluacja
W celu uzyskania informacji zwrotnej dyrekcja i nauczyciele przeprowadzą :
- obserwacje;
- rozmowy indywidualne i grupowe z uczniami.
Szczegółowa analiza obserwacji i przeprowadzonych rozmów pozwoli ocenić stopień realizacji zamierzonych celów. Działania te pomogą wyciągnąć wnioski, zaplanować pracę i ewentualnie zmodyfikować metody pracy. Podjęta zostanie także decyzja o ewentualnej kontynuacji innowacji w tej grupie.Wszystkie wyniki i uwagi zostaną opracowane
w sprawozdaniu oraz udostępnione dyrektorowi szkoły.
- Szczegóły
- admin
PLAN PRACY
Samorządu Uczniowskiego
Liceum Ogólnokształcącego im. S. Czarnieckiego w Człuchowie
na rok szkolny 2020/2021
Celem pracy Samorządu Uczniowskiego jest aktywizacja społeczności uczniowskiej i włączenie jej we wszelkie działania organizowane na terenie szkoły oraz promowanie samorządności uczniów.Harmonogram działań:
wrzesień 2020 rok
- Giełda podręczników
- Chrzest pierwszoklasistów – 2e
- Międzynarodowy Dzień Pokoju – 3b
- Dzień Chłopaka (tylko obchody w klasach)
- Jestem Obywatelem „Świadomi zieloni” – 3a
październik 2020 rok
- Światowy Dzień Zwierząt
- Dzień Edukacji Narodowej - 2f
- Jestem Obywatelem - Międzynarodowy Dzień bez Przemocy- 2d
- Debata Jestem Obywatelem - Europejski Dzień Przeciwko Handlowi Ludźmi – 2c
- Jestem Obywatelem – Dzień Godności – 2d
- Akcja Znicz - #Szkołapamieta
- Prezentacja kandydatów na przewodniczącego SU
listopad 2020 r.
- Wybory do SU
- Jestem Obywatelem – Obywatel zdrowy i wykształcony – Europejski dzień zdrowego jedzenia i gotowania – 2b
- Święto Niepodległości - szkolne obchody, udział w miejskich obchodach (symbole narodowe, propagowanie patriotyzmu narodowego) – 2a
- Jestem Obywatelem - Międzynarodowy Dzień Tolerancji -2e
- Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka – 1a
- Światowy Dzień Rzucania Palenia Tytoniu
- Międzynarodowy Dzień Eliminacji Przemocy wobec Kobiet – 1b
grudzień 2020 rok
- Światowy Dzień AIDS
- Mikołajki
- Jestem Obywatelem – Reaguję. Dzień Praw Człowieka i Praw Dziecka -Maraton Pisania Listów AI – 3b
- Szkolna wigilia – 2f
styczeń 2021 rok
- WOŚP
luty 2021 rok
- Nazywam się Miliard
marzec 2021 rok
- Dzień Kobiet/ VII Szkolny Kongres Kobiet -2d
- Święto Patrona Szkoły
- Światowy Dzień Zespołu Downa
kwiecień 2021 rok
- Światowy Dzień Zdrowia
- Międzynarodowy Dzień Ziemi
- Drzwi otwarte szkoły
- Pożegnanie Absolwentów – 2a
maj 2021 rok
- Dzień Flagi
- Jestem Obywatelem – Duża Ojczyzna – udział w uroczystościach miejskich obchodów rocznicy Konstytucji 3 maja
- Dzień bez Śmiecenia
- Światowy Dzień bez Papierosa -2b
czerwiec 2021 rok
- Ogólnopolski Tydzień Czytania Dzieciom
- Giełda podręczników
- Uroczyste zakończenie roku szkolnego
cały rok szkolny 2020/2021
- Akcje charytatywne m.in.:
- zbiórka karmy dla zwierząt;
- zbiórka pieniędzy dla potrzebujących;
- Góra Grosza;
- WOŚP;
- Szkolna Grupa Wolontariatu;
- Aktualizacja gabloty szkolnej SU
- Inne według potrzeb
Samorząd Uczniowski włącza się (w miarę potrzeb) we wszystkie zadania wynikające z Planu Pracy Szkoły na rok szkolny 2020/2021.
Ewaluacja planu pracy SU odbywa się dwa razy w roku szkolnym (po 1 semestrze i na zakończenie roku szkolnego).
Rada SU wraz z opiekunem po obserwacjach, dyskusji i wnioskach z obserwacji weryfikuje plan pracy SU.