Jedna z nauczycielek języka angielskiego naszego Liceum uczestniczyła w kursie metodologicznym “7 steps of  Project Based Learning”. Kurs odbywał się w Sewilli (Hiszpania) w ramach programu Erasmus+ w terminie 18.07- 23.07.2022. Kurs koncentrował się na praktycznej nauce, jednocześnie definiując i wyjaśniając teoretyczne podstawy PBL. Uczestnicy zapoznali się z podstawowymi aspektami tej metodologii opracowując plan lekcji zgodnie z poznanymi zasadami.

 

sewilla

Uczenie się oparte na projektach (PBL) to pedagogika skoncentrowana na uczniu, która obejmuje dynamiczne podejście do uczenia się, w którym uważa się, że uczniowie zdobywają głębszą wiedzę poprzez aktywne badanie rzeczywistych wyzwań i problemów. Uczniowie uczą się o temacie, pracując nad nim przez dłuższy czas, aby dogłębnie go zbadać i odpowiedzieć na złożone pytanie, wyzwanie lub problem. Jest to styl aktywnego uczenia się i uczenia się opartego na dociekaniach. PBL kontrastuje z tradycyjnymi metodami nauczania, stawiając pytania, problemy. Dzięki technikom uczenia się opartego na współpracy uczniowie w zespołach badają te istotne pytania, aby stworzyć znaczące doświadczenie edukacyjne.

Podczas kursu uczestnicy zostali zapoznani z tym: Co to jest PBL?, Kiedy go używać? Jakie warunki wspierają PBL: perspektywa z klasy, szkoły i społeczności. Ponadto omówione zostały różnorodne strategie stosowane w PBL , takie jak: Jigsaw, 1-2-4, Think - pair - share, Three Step Review, Reciprocal Teaching, TAPPS. Następnie każdy z kursantów miał okazję zastosować zdobytą wiedzę opracowując własny plan lekcji wraz z harmonogramem działań oraz uwzględnieniem kryteriów oceny przyszłych projektów uczniowskich.

sewilla1